Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 11 maj 2009

Av Sara - 11 maj 2009 21:55

En härlig dag idag i sol och bland fina hästar. Tina kom på morgonen och hjälpte mej & Malin med mockningen så vi var klara precis lagom till Agneta kom. Stona vi seminerade i fredags hade alla ovulerat i helgen. Toppen! Baktprov var negativa och fina gulkroppar så vi var alla glada. Clasica & nykomlingen Jazzmina hade fina ägg och seminerades på eftermiddagen. Eftersom Affes dam var klar så fick han åka hem igen. Det var han väldigt glad för. Han sprang som en tok när han kom ut i sin stora härliga hage.

Vi han även med att städa på gården och jag for upp i traktorn och körde undan dåligt hösilage och puttade på gödselstacken. Med varierande framgång, men jag har gett mej f-n på att jag ska lära mej köra trallan så att jag slipper be Mats hela tiden. I fredags så lastade jag själv av 600 kg Hippo på pall med traktorn. Nästan helt perfekt gick det så jag känner med nöjd! Tina & Malin höll dock på att dö av skratt när jag ömsom fick motorstopp och ömsom ´körde framåt i stället för bakåt, och hissade gafflarna bak i stället för skopan osv. Oavsett så blev stacken ihop-puttad. Se nedanstående länk om du vill ha dej ett gott skratt...

http://www.youtube.com:80/watch?v=tdvCojnnJrY

Vi fick även besök av Malin& Linda. Malin fyllde år idag så efter den givna hästvandringen (det är alltså en rundvandring och granskning av gårdens hästar) så fick vi tårta. Malin passade på att köpa sej världens vackraste födelsedagspresent. Nämligen Novia! Grattis Malin! Vi är så glada att hon ska komma till dej! Hon blir ju dessutom klar för leverans lagom till jul så den fina födelsedagspresenten blir dessutom en underbar julklapp!

Novia-P


Tog lite flera bilder idag. Minero har växt till sej!


Här går betäcknings-stona (de utan föl) och njuter!

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards