Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Sara - 4 maj 2009 00:00

Idag var det givetvis en hektisk dag eftersom man varit borta ett par dagar. Upp i ottan och fodrade och släpte ut hästarna. VI har inatt fått ett efterlängtat regn. Nu ska gräset växa! Så fort morgonbestyren var klara körde jag till Klippan för att lämna lastbilen. Tillbaka igen vid 10. Malin var i full gång med mockningen, så jag högg i. Vid 11 kom Agneta och vi kollade 5 ston idag. Tre var äntligen klara för seminering! Clasica är på G och förhoppningsvis kan hon semineras med Codicioso i slutet av veckan. När vi var klara var klockan efter tolv = inga beställningar idag, så jag kunde lika gärna tappa Teddy direkt och bli klar med semineringarna. Nu har han kommit igång ordentligt och har hittat sina rutiner. Det gör tappningen enkel och sperman av topp-kvalitet. Härligt! (Ja, man är ju lite störd som gläds åt sådana här saker, men som hingsthållare när stona står i brunst känns det oerhört bra när man vet att man stoppar i dem livskraftiga simmare!)

Så var jag tvungen att sticka till bygghandeln och handla till snickarna. Ovanvåningen börjar ta form och nu är det väggarna som behandlas med packel och tapeter. Jag lääängtar tills vi kan flytta upp!

På eftermiddagen var det dags att styra kosan mot Genarp och dressyrträningarna. Först ut var Eva & Druvan. Hon hade hittat något nytt bett åt honom som jag först var mycket skeptisk mot, men efter avslutat pass var vi båda överens om att det var ettt lyckat beslut! Han gick mycket fint idag! Sen kom GM med Ares. De har kamperat tillsammans i ca 3 veckor nu och hade hittat varandra en del. Det så väldigt trevligt ut och efter lektionen var jag mycket nöjd med vad jag sett. Hon ska bara jobba vidare på hans mjukhet och följsamhet och få honom avslappnad och fin (han är där nästan hela tiden) så blir det kanon! Glad blir man!

Sedan var det dags för Ann & Varonil. De hade haft en trög vecka med svårigheter att hitta form och bärighet. Jag satt upp lite först för att känna. Jo, han var lite off, men efter en stund belv traven fin igen. Galoppen var dock motsträvig och efter att Ann ridit och jag testat igen kom vi fram till att han inte är helt fräsch. Så det blir veterinärbesök för Varonli. Trist...

På vägen hem körde jag inom Stall Waldhof för att hämta en låda Ludwigs Champion. Sen blev det seminering av ett sto, intag av hästar och fodring. Klar vid 21. Då satte jag mej vid datan och fakturerade och betalde fakturor. Suck, inget skoj, men väldigt skönt när det är gjort...

Sist en bild till på Teddy från helgen på Gesta

Foto Natalie Lindholm


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards