Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 14 april 2009

Härliga dagar

Av Sara - 14 april 2009 21:11

Vilket uuunderbart väder! Jag njuter verkligen! I går red jag på förmiddagen. Teddy hade varit lite tokig i hagen (stona börjar brunsta nu...) och trampat av sed båda! framskorna, så han fick stå över idag. Det blir liten hage för honom nu. Vill gärna ha honom hel med skor på alla fötterna...

Fonzie var jättefin. Pigg i början, men väldigt fin schwung i traven börjar komma nu. Mycket trevligt! Fausto går bättre. Mer och mer avslappnad. Tror longeringen börjar ge resultat.

På eftermiddagen kom Jessica, Lone & Annica förbi på fika och en tur bland hästarna. Vi hade såklart ute lille Minero. Han är bara så söt! Och trevlig! Han gnäggar när han får syn på mej och kommer direkt fram och pussar mej i hela ansiktet som en hund! med sin rosa lilla näsa! Man vill bara ta upp honom i famnen! Tjejerna tyckte givetvis oxå att han var bedårande! Det var en trevlig eftermiddag i solen! Vi satt ute och fikade och pratade häst. Synd att det blir så sällan...

På kvällen hade jag träning i Skurup. Ann kom med Varonil för första gången. Hon tyckte ridningen hade gått sådär några dagar och ville att jag skulle rida honom lite först. I början var han lite spänd i den nya miljön, men sedan när han väl slappnade av blev han bara såå fin! Han blir verkligen en häst med fantastisk ridkänsla. Som en gummiboll! Man kan knappt fatta att det är samma häst som jag fick hit i höstas. Vilken utveckling han har gjort! Ann har varit lite tveksam om de skulle passa ihop, men jag tror att jag lyckats övertyga henne om hur fantastisk han kommer att bli! One of a kind!


Så idag var det vardag igen. Praktisarna är tillbaka. Efter fodring och utsläpp  lastade vi Malibu och körde honom till Kim & Maria. Där ska han nu vara i träning för sommarens utställningar. Känns lite jobbigt att lämna honom ifrån sej, men jag hoppas det är värt det när han kommer till show!

Vi var hemma vid 13.30 Mockade till pojkarna och fixade lite med Laban & Teddy. Fortfarande inga skor =(. Hovis kommer i morgon.

Longerade Fausto på kvällen. Han var fin idag! I morgon ska jag rida och ta lite nya foton igen på honom. Han har nu fått halvblodsfrisyr. Passar honom fint!

Jag & Elina tog en promenad med hundarna och kollade betet. Vi planerar att släppa dem (Galope, Trazzel & Amigo) måndagen den 4:e maj, om vädret är bra då. Det är massvis med gräs redan. De kommer att få en underbar sommar!

Sist, men inte minst några bilder på Blue Zenith (u. fbl-sto e. Zagal) som föddes nyligen.

Och här Cazandro, även han e. Zagal u. Carmencita (PRE). Zagals sista PRE-avkomma. Nu väntar han ett föl till om ca 2 veckor. Han absolut sista...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards