Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 12 april 2009

Minero-P

Av Sara - 12 april 2009 10:09

Så får det bli! Tack för alla röster! Svårt är det med namn, men Minero har en vacker klang tycker vi. Enkelt och bra dessutom!

Han är så söt, så söt som en karamell! Har varit ute med mamma flera gånger nu och han följer otroligt bra. Alltid skönt!

Annars är vi i full fart här inför betäcknins-säsongen som vi börjar nu i veckan. Första stona kommer ons-tors.

Så ska jag lämna Malibu till träning på tisdag, och på onsdag hämta Veleño.

Idag åker Ares hem, till sin nya matte. Han är en så trevlig häst. De kommer att få många fina stunder tillsammans! Har passat på att rida ut på honom i veckan i det fina vädret. Han är så perfekt på uteritter! Något jag tyvärr inte är bortskämd med. Nu sen Bailon & Zagal är borta har jag ingen häst som är stensäker. Lite trist. Ska lägga manken till med Teddy då han faktiskt är trafiksäker osv, bara att han blir så het när vi rider ut. Då är det mera lockande att glida runt på ridbanan...

Nåväl, här är Minero-P

 
 
Ingen bild

Irene A

12 april 2009 11:18

Han er utrolig vakker, Sara! Det må väre ekstra spennende siden han er Clasicas förste föl :))

 
Ingen bild

Sara

12 april 2009 11:56

Visst är han fin! Det är faktiskt Clasicas andra föl. Hon fick Jerez-P i fjol, efter Alferez. Men det är ju Teddys första föl, och det är ju otroligt spännande!

 
Ingen bild

Anne

12 april 2009 14:05

Fina Minero... Guda vacker! Verkligen en dröm!

 
Ingen bild

Pitho & Dick

12 april 2009 18:06

Grattis till fölet. Härligt att se nytt liv. Minero låter riktigt fint. Ännu ett kram från oss.

 
Ingen bild

Anna

12 april 2009 20:40

Hej Sara och Mats!
Grattis till det vackra fölet, han ser verkligen jättefin ut! Jag hade tänkt föreslå Merengue-P som namn, men Minero är jättefint! =)

Kramar från Anna & Gavi

 
Lena

Lena

13 april 2009 11:03

Härligt namn på ett fint föl. Beklagar verkligen,alltid jobbigt att förlora en vän. Trassel är ju bara så fiiiiiiiiin.

http://www.blogtown.se/blog.php?id=coolahundar

 
Erika

Erika

14 april 2009 11:57

Han är verkligen fin, hade jag skullat betäcka igen så hade jag valt Teddy, han fastanade jag för direkt när jag såg ni hade köpt honom. Men nu ska ridningen komma i gång först innan tanken på nytt föl. Jag har fått min lilla Sebastian nu, han kom tidigare så kom därför inte på hingstvisngingen med La Gaar. Han ska kastreras nu nästa vecka, ska tro han har fått fina rörlser nu (svävar i traven). Ska ta bilder när vinterpälsen är borta.

Beklagar ang. Zagal, kan tänka mig om Gerba skulle försvinna så hastigt... tänk vad de lär oss mkt men vad kräsen man blir när det gäller andra hästar när man haft en sådan själsvän som gör allt man ber om :-).

http://www.harmonihalsa.se

 
Kjersti

Kjersti

14 april 2009 16:03

Grattis till fölisen, vackert namn:)

http://www.roalovsgard.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards