Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Sara - 19 mars 2009 21:09

Solen var härlig idag men vinden bitande kall. När kommer värmen? En (av två) nya hagar med trästaket är iallafall klar så alla hästarna kom ut. Zagal var lite bättre ändå idag och gick tappert ut till sin lilla hage. Fick som vanligt Laban som sällskap. De trivs tillsammans! Och vilken härlig syn det är med de två. Stack iväg och köpte Happy Hoof åt Zagal. Tillbaka kl 11. Så sadlade jag Dora. Hon var ju lite spänd igår så jag tog det lugnt och försäkrade mej om att hon var helt avslappnad. Det gick så bra att vi tom provade lite galopp. Kul!

Sen var det lunch och därefter Faustos tur. Lite mera bommar idag och några små cavaletti. Han verkar tycka att det är lite spännande.

'Tyvärr har inte Pierre dykt upp så Teddy är fortfarande utan sko. Bättrade på silvertejpen och red ändå. Det gick fint, men skulle ju tävla i morgon och det kan jag ju inte utan sko! Skit oxå! Skulle slagit på den själv om den inte var helt till-knycklad. Suck, får väl strunta i tävlingen. Det kommer ju flera...

Fick oanmält besök av Dick & Pito på eftermiddagen.Trevligt Hamnade dock efter i tidschemat lite. Stackars Ann och Varonil som skulle jag skulle träna. Fick tyvärr avboka.  

Så fick jag sätta fart igen och red ut en runda på Ares. Trevligt som vanligt med honom. Sist ut idag var Fonzie. Han var oxå duktig idag och vi provad på galopp. Det får vi träna mera på!

Efter alla hästarna kommit in verkade Mats Dora. Vi tvättade hennes svans och klippte av alla ful-hår. Skägg, hovskägg, örontussar osv. Hon blev riktigt fin! Kommer en tjej i morgon och ska titta på henne så hon måste ju se anständig ut.



Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards