Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 14 mars 2009

Av Sara - 14 mars 2009 20:37

Idag var det dags för avelsvärdering av PRE. Vi har ju ingen 3-åring i år, men Jabeque skulle ju vara med så vi körde dit honom & matte. (Lastningen gick exemplariskt både dit och hem). Det hölls på Gustavsborgs Gård, så det var ju nära och bra. Det var flera avkommor till våra hingstar, så det var ju lite spännande! Allt flöt på snabbt och lätt och vi var klara innan lunch. Linda & Jabeque åkte hem igen. Vi beslutade oss för att han behöver ridas lite mera innan jag kan börja utbilda honom. Vi provar igen till hösten. När jag kom hem sadlade jag Fonzie. Han är helt cool och lugn nu. Mia red Lucky på ridbanan men Fonzie brydde sej inte ett smack varken när han var där eller när han gick. Han kändes fin idag. I morgon kommer hans matte för att titta lite.

Nedan lite bilder från Avelsvärderingen

Cazal född 2006 e. Zagal XI


Jabeque

Bellezia född 2005 e. Alferez IV


Esplendida, som vi sålt till Tina Delander


Mats & Alissa e. Alferez IV



Av Sara - 14 mars 2009 18:33

Jo torsdagen snurrade på som vanligt med ridning och fullfart på gården på förmiddagen. Hämtade LInda vid flyget kl 14. När vi kom hem lastade jag Jabeque (gick perfekt) och Linda var toppenglad! Lite senare kom Morten & Marie med Zorro & Dora. Zorro har växt ännu mer och är gigantisk! Men lika snäll som stor, som väl är... De gick glatt in i sina boxar och mumsade hö efter den långa resan från Norge.

Jag och Morten har kommit överrens och nu är det bestämt att Codicioso ska stå här till Betäckning denna säsongen. Vi kommer själva att betäcka Clasica & Gaditana med honom. Han ska säljas och är alltså till salu men kan levereras först efter avslutad säsong, i september.

Fredagen satt jag & Linda i bilden hela dagen då Bailon skulle levereras i Jönköping, där en hoppande glad matte väntade. Han lastades om och åkte vidare mot Vaxholm. På kvällen fick jag besked att de kommit fram väl och Bailon stod som ett ljus hela vägen!


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards