Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 6 mars 2009

Luftfärd, nästan...

Av Sara - 6 mars 2009 21:11

Fodring och utsläpp tog som vanligt nästan två timmar. Kvittar hur snabbt jag kvistar fram & tillbaka mellan stall och hagar, det är ändå lika många höpåsar som ska packas, täcken som ska bytas och grimmor som ska på. Suck... Alla hästarna är iallafall super duktiga och vet att det INTE är läge att bråka för tålamod med sånt har matte inte! Galope & Malibu går som små ljus och så tar jag ut ett helt knippe 1-åringar samtidigt (ja eller 3 st Kairo, Donne och Jam-Jam) de är så söta!

Mina damer är väluppfostrade och går snällt ut och in själva. Alltid i samma ordning, rätt box och rätt hö-hög varje, varje dag. Skulle kanske lära Zagal att byta täcke själv och packa hö-påsen?

Gittan, Lara & Clasi äter frukost-hö

Kl 10 satt jag iallafall i sadeln på Ares. Han är snart en riktig dressyrhäst! Sedan tog jag ut Jabeque. Han var jättesnäll i stallet och stod snällt när jag sadlade, tränsade och lindade ben. Longerade honom en stund först så att han fick springa av sej lite och kolla läget. Han verkade lugn, så jag hoppade upp. Tjohej! Bocka kan han!!! Men jag hängde i och fick honom att trava runt en liten stund. Sedan ville han bara stanna i hörnet vid hagen där Nicke stod och då var det på G en ny rodeo-tur, men jag var snabbare. Nej du, den går inte två gånger. Av hoppade jag i en hast och på med longerlinan igen och så fick han gå fram, fram, fram. Usch vad du är jobbig, tyckte Jabeque. När han började fatta att det var mej han skulle kolla in, INTE hästarna i hagarna utanför hoppade jag upp igen. Så travade vi runt igen, bytte varv, jag röt till på honom ett par gånger när han la in bromsen, så fick han massvis med beröm och klappar när han tänkte fram igen. Här har jag lite att pyssla med! Men han var välbalanserad och det är ju alltid en STOR tillgång!

After lunch red jag Teddy följt av Fausto. Fausto var lite motsträvig idag så jag fick gå åt honom lite. Alltid trist, men ibland ett måste. Han var dock helt lugn och cool. Bara lite valack-lat...

Fausto på väg ut i hagen

Nicke jobbade fint på banan för sista gången. Han åker till Värmland i morgon! Red ut en 20-min runda på Bailon oxå. Idag fick han faktiskt galopera en liten bit.  

HIttade denna mini-bild på Genil-Mac, Razzels pappa. Så här ser Razzel ut om 3-4 år! :)

 
 
Jabeques Pappa

Jabeques Pappa

7 mars 2009 07:16

Hej Sara! Detta är Stefan (jabeques pappa) som skriver till dig. Jag är nu på väg till fjällen men kommer trots det att följa bloggen med lupp. Ta väl hand om den lille snuppeplutten. Du kanske skall rida utan sadel så att han inte riskerar skavsår om han vill bocka igen? Lycka till

http://www.nordblick.com

 
Ingen bild

kryddan

7 mars 2009 15:15

Vilken rolig "pappa" Jabeque har! Gillar deras
jackor också, "team Jabeque", när skall ni skaffa sådana jackor o vad skall det stå?
Ni får nog ha många olika beroende på om det är Razzel, Zagal, Teddy eller nån annan. Det är fint när det är hästens namn tycker jag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards