Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 5 mars 2009

Torsdag

Av Sara - 5 mars 2009 23:29

Asslan & Tempo myser i hö

Ibland är det svårt att komma på en piffig rubrik för dagen. Som INTE har med vädret att göra då. Idag borde annars heta: Blåsigt!

Anne var här på förmiddagen idag. Det är alltid trevligare att få mockat tidigt! Jag tog ut Fausto i lina på morgonen. Satte upp lite cavaletti och lät honom skutta över. Han fick busa och galopera på i linan och vips! Vilken trav och vilken galopp han KAN ha! Häftigt att se!

Red ut på Ares idag med. Höll på att blåsa av honom, men det är inget som bekommer  Ares...

Bestämde mej för att rida ut på Teddy oxå. Märkligt beslut en stormig dag som denna... Men det gick faktiskt ganska bra. Han blev bara skiträdd för varje bil som dök upp bakom oss för att han inte hörde dem i blåsten. Jag tror bilförarna blev minst lika rädda....

Laban har varit i box-hage idag med. Han hade Bailon bredvid sej och var så nöjd, så nöjd. Nu blir det eventuellt så att han ska vara här i sommar och betäcka ston. För att säljas till hösten. Vi funderar fram och tillbaka på bra lösningar, både Labans ägare & jag. Om han stannar här får han förmodligen betäcka en eller två av våra tjejer. Han har ju Cardenas-pappa och ett litet sto e. honom bli ju en fin maka åt Razzel! Spännande!

Codicioso i sin "hage"

Fick även en hälsning från Monica & Tagal idag. Han är nu 5 år och jobbar på fint med matte! (Tagal är son till Zagal alltså)

 
 
Viktoria - www.Horsespre.com -

Viktoria - www.Horsespre.com -

6 mars 2009 17:17

Hej S, kul för oss att se 'Llegado' & 'Codi' - trevligt att se en nöjd 'Codicioso', som vi kommer ihåg honom. Han tar stor plats fysiskt och känslomässigt, det blev tomt när han åkte. Har du sett vår 'Donoso VII' han kommer vara tillgänglig för svensk avel 2009, vilken häst, gör mig lycklig varje dag. Jag hade själv köpt 'Start' - GP Lusitanon 318 - när du frågade, har inte sett ngn. bättre iberian för int. dressyr sedan 2004 då vi gjorde en clinic ihop här i Madrid, men vi hittar ngt. annat spännande till dig. Det är bra tid att investera nu, du får höra av dig igen.
Soliga hälsningar från Madrid i lite snö och med en stor vacker regnbåge.
/Viktoria.

http://www.horsespre.com

 
Ingen bild

Annelie.P

6 mars 2009 17:53

Hej.
Håller erkligen med om att han ser super nöjd ut i sin lilla hage :) Underbart uttryck!

Ska kolla upp boken också, superintressant med lite tips.

 
Ingen bild

kryddan

6 mars 2009 18:27

En av dagens höjdpunkter är att läsa din blogg!
Alltid lika roligt! Jag undrar vilken blodslinje Ares tillhör?
Är det fuxen Viktoria menar?

 
Ingen bild

Sara

6 mars 2009 21:31

Grattis till Start Viktoria! Jag gillar den andra Lusitanon (skimmel 168 cm) väldigt mycket! Vill ju ha hingst... Ska Start tävla i Sverige!
Kryddan: Start = fuxen!
Annelie: Visst är han fiiin!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards