Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 3 mars 2009

Bökeberg, vilket ställe!

Av Sara - 3 mars 2009 22:56

Efter fodring och utsläpp, som tar nästan två timmar, lastade jag in kamera och filmkamera i bilden och begav mej till Bökeberg ridanläggning utanför Skurup. Vilket fantastiskt ställe! Där skulle jag titta på Jerezano, en 6-årig PRE som ska säljas. Han är en vacker häst som gav mej en fin ridkänsla med trevliga rörelser. Vi får se hur snabbt jag kan klämma in honom här...

Jerezano

Just nu är det kö här (!). På torsdag kommer Jabeque, en 4-årig PRE-hingst som skall bättra på sin grunutbildning, och på lördag kommer ytterligare en 4-åring, valack, med samma syfte. Det ska bli roligt. Det är så tacksamt att rida unga hästar. De lär sej så snabbt!

Hemma hade min älskade mamma (världens bästa) storstädning på gång. Vår badrum på bottenvåningen fick nytt fönster i helgen och mamma gnodde så det blänkte på hela toan! Sedan hann hon med tvätt, räfsa gården och röjning lite här och var. Tack mamma!

Efter lunch red jag Teddy. Han fick vila igår och idag var han en dröm! Vi tränade på rakriktning och piruett-fyrkanten. Till vänster fick vi till en fantastiskt fin piruett i perfekt balans, ett helt varv. Underbart! Sedan tränade vi galoppfattningar på rakt spår från halt. Gud vad det är svårt! Teddy är liksom ledad på mitten och är expert på att skjuta bakdelen än hit och än dit. Tänk framåt framåt framåt!

Fausto, Ares & Nicke fick alla gå på banan. Tempo skrämde vettet ur Fausto som for iväg, men bara tre-fyra galoppsprång sedan fick jag stopp på honom och efter bara några sekunder jobbade han på som om ingenting hänt. Skönt att han kan slappna av så fort trots att han verkligen blev rädd!

Bailon har varit i hagen hela förmiddagen och var så nöjd!

De tre musketörerna Galope, Malibu och Razzel har det superskönt i sin stora hage. När jag skulle hämta in Razzel på kvällen gick de längst bort. Jag ropade på honom, han tittar upp, ser mej, och kommer i full galopp! Ända fram til mej och stannar artigt en meter innan och kommer försiktigt fram så att jag kan "koppla" honom. Man bara smälter ju! Åhh vad jag längtar tills jag kan rida honom. Jag har redan funderat ut vad jag ska skriva till Don Miguel Angel Cardenas när jag ska berätta att hans uppfödning är med i Svenska landslaget och ska tävla OS.... Man måste ju ha en dröm eller?

 
 
Irene Andersen

Irene Andersen

4 mars 2009 07:57

Fantastisk lekkert bilde av Razzel! Han er utrolig fin (-:

http://www.hest.no/blogg/blogg.html?bid=643

 
Theresé Lindqvist

Theresé Lindqvist

4 mars 2009 10:20

Razzel ser ut som en staty på den här bilden. Han är så enormt vacker!

http://www.srpre.com

 
Ingen bild

Camilla

4 mars 2009 13:43

Vilken underbar mamma du har. Var hittar man en sådan?

Razzel är verkligen tjusig på alla sätt. Lycka till med honom.
Kram

 
Linda

Linda

4 mars 2009 14:19

Han ser fin ut Jerezano.Fast guldklimpen Razzel är ju den nya favoriten.

http://www.nordblick.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11
12
13
14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards