Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Sara - 13 februari 2009 22:40

Lika svinkallt idag. Vattnet i stostallet hade frusit. Kul. Får bära från labbet. Idag fick Donne & Kairo gå själva så släppte vi stona i hagen bredvid. Det gick utmärkt, för nu kunde småkillarna busa och äta sitt hö utan att bli jagade av sura gamla tanter! Gittan har varit lite orolig emellanåt, men överlag mycket bättre än de sista dagarna. Jag är lite fundersam över att det kan vara hösilaget som hon får ont i magen av? De sista balarna har varit väldigt blöta och trista. Nästa vecka får jag hem 9 ton timotej-hö så då blir alla nog glada!

Först red jag på fältet med Nicke. Vid 10 åkte jag och Mia till ridhuset. Idag gick Teddy fantastiskt bra! Tänk vilken skillnad det kan vara. Igår skogstokig och idag bara så, så underbar... Då bara gliiider man runt och han är så taktmässig och fin och galoppen är ljuvlig! Jobbade med galopp-skritt och skritt-galopp samt piruettgalopp-samlad galopp-mellangalopp. Kunde jogga av honom i låg form i lugn trav.

Var tillbaka 11.45 Gjorde iordning en box till Fausto sedan red jag ut i snön med Ares. Han var jättepigg och lite busig idag. Men han gör ändå ingenting. Kunde göra halt ute på fältet för att spänna sadegjorden och han väntade snällt, men när jag var klar var det full fart igen!

Kl 13 kom Gull-Marie med Fausto. Han är jättefin och lite mörkare i sin vintepäls! Rund och fin. Ska bli kul att rida honom igen! Wille fick vara i hage idag och det gjorde honom gott. Svullnaden börjar ge med sej. Anne har varit uta och promenerat med honom och han är tokpigg! Att försöka ge sej ut på skrittrunda kan jag nog glömma, så han får promeneras några dagar till så att jag kan trava lite direkt. Känns som att Wille gärna skulle galoppera oxå!

På söndag kommer en kund och tittar på Ares och på måndag en annan. Sedan kommer en tjej och ska se på Mariscala & Fausto i mitten av nästa vecka.

På hästfronten ska Wille åka till Härnösand den 25:e. Sedan åker Nicke till Grums den 7:e mars. Nästa vecka kommer den vita hingsten. Ska försöka klämma in honom någonstans annars får vi försöka lösa det tills Wille åker. Har egentilgen inte plats förrän då! Men, men fins det hjärterum...


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards