Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 4 februari 2009

Av Sara - 4 februari 2009 12:03

Dilemmat fortsatte... Hur ska man kunna köpa en häst, även om den är fullt ridbar, även om man inte kan försäkra den???

Efter frukost för oss och hästarna åkte jag & Maria till ridhuset med Nicke & Teddy. Först red jag Nicke en stund och sedan red Maria. Han var duktig! Sedan tog jag Teddy som faktiskt var hyfsat lugn och med hovarna mest på jorden. Kanske kan han tävla på söndag ändå?

Höll på i evigheter att prata med olika försäkringsbolag hur länge som helst. Sveland kunde absolut inte försäkra en häst med anmärkning, Agria helt uteslutet. Jag har ju Folksam sedan många år och ringde upp och pratade med en jättegullig tjej där. Hon förstod vår situation och skulle prata med deras veterinär och återkomma. Det tog tre timmar sedan ringde hon och meddelade att de gärna försäkrar Nicke i A1 75.000, full veterinärvård och rehab extra, UTAN RESERVATIONER! Fantastiskt! Så äntligen kunde Nicke-affären klaras av. Maria var såklart glad att kunna köpa hästen utan att behöva oroa sej för krångliga försäkringsbolag!

Glada i hågen stack vi till stan på kvällen och såg en bio och åt god mat!

Nicke på ridbanan med sin nya matte


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards