Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Sara - 2 februari 2009 21:56

Dagens film, den första med nya kameran. Nu ska jag bara lära mej programmet i datan så ska det bli riktigt snygga filmer med musik och allt!

http://se.youtube.com/watch?v=C7U1Ngf5uYE&feature=channel_page

Av Sara - 2 februari 2009 21:36

Det är mirakelmedel! Blutsaft alltså! Som jag tar en liten sup av varje morgon sedan mitten av förra veckan. Ska ge mej mera energi och kraft. Jag vet inte om det är placeboeffekt eller verklighet men funkar gör det! Trots isvind-storm idag var jag supereffektiv:

06.30 uppstigning, kaffekokning och brer macka som jag lägger i bilen

07.00 Fodring båda stallar

07.30 Lastar Wille och kör till djursjukhuset där han skall kastreras

08.30 Hemma igen, mockar två boxar, gör iordning för Ares som kommer idag.

09.00 Sadlar Zagal, som nu har fyra skor, klär mej i tjocka kläder och Zagal i täcken och ger mej ut. Kallt men härligt! Zagal går i passage hela vägen hem, så kul tycker han att det är! Han är bara underbar!!!

10.00 Ger mej ut på samma runda med Nicke. Möter STOR grävmaskin eller nåt, Nicke blir nästa inte rädd alls och är pigg idag!

11.00 blir snabbmakaroner och ost till lunch

11.45 Harvar ridbanan, kanske funkar den trots minusgrade, men nej tyväär...

12.30 Ares kommer. Jättefin, trevlig häst som bara kliver rakt av transporten, går igenom hela stallet helt cool, in i sin box och käkar lite hö- juste place, verkar han tycka! Tar kaffe och går igenom papper med säljaren.

14.00 Sadlar Bailon och ger mej ut på en rejäl ridtur. Klättrar lite i backarna. Pigg Bailon!

15.00 Borstar upp Teddy och filmar honom lös på ridbanan. Höll på att frysa av mej handen, men min nya kamera är så cool!

15.30 Badar Nicke inför besiktningen i morgon. Varmvattnet tar slut halvvägs så jag får koka upp vatten och blanda i hinkar för att skölja honom. Stackars Nicke fryser! Blir dubbla fleecetäcken med hals och ordentlig gnuggning i boxen medans han får äta hö.

16.15 Åker till Hööks med Anne & Mia för att köpa nu jacka till Anne. Deras vinterjackor är slut så vi fortsätter till Månsgård där vi hittar en fin. Jag lyckas avhålla mej från att handla någonting!

17.30 kvällsmat. 30 min på soffan. Fakturering. Betala räkningar. Kvällsfodra. Nu är klockan 21.45 Snart sängen.

Jag säger bara : BLUTSAFT!

Godnatt!

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards